کتابخانه‌های دانشگاهی در دوران کرونا: گزارش نشست مجازی

همکاران

نویسنده

مسوول طرح امین

چکیده

با شیوع ویروس کوید 19 و اختلال در زندگی انسان، کتابخانه و فعالیت‌های آن نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت و مسئولان کتابخانه‌ها تا مدتی سردرگم به دنبال راهی برای ارتباط با جامعه کتابخوان بودند. هر چند برخی از کتابخانه‌ها از جمله کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد از قبل بستر ارتباط مجازی را فراهم کرده بوند، ولی باز هم با چالش‌ها و مسایلی روبه رو شدند. در این راستا کتابخانه‌ها با همفکری، همراهی و همیاری با یکدیگر می‌توانند مشکل امانت کتاب به صورت حضوری یا فیزیکی و ارتباط با کاربران و استفاده کنندگان کتابخانه‌ها را به‌عنوان یکی از مشکلات اصلی کتنابخانه‌ها در دوران کرونا، حل نموده و روش ارتباط مجازی را پررنگ‌تر و بهینه‌تر کنند. در این زمینه همفکری و آشنایی با شیوه‌های ارائه خدمات کتابخانه‌های دانشگاهی کشور در دوران کرونا می‌توانست راه گشای ادامه فعالیت‌های کتابخانه‌ای باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که انجام شد، نشستی مجازی در خصوص خدمات کتابخانه‌های دانشگاهی در دوران کرونا به صورت ملی با میزبانی مرکز اطلاع رسانی وکتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردد. هدف این نشست استفاده کتابخانه‌های دانشگاهی از تجربیات یکدیگر در راستای ارائه خدمات موثر در دوران کرونا بود. در ادامه گزارش این نشست مجازی ارائه می‌شود.

کلیدواژه‌ها


CAPTCHA Image