با ورود فناوری اطلاعات[1]و ارتباطات[2] به کتابخانهها در دهههای اخیر،کتابخانههای سراسر دنیا دستخوش تحول شدند و به تدریج کتابخانههای خودکار،الکترونیکی،دیجیتالی و مجازی ظهور کردند.فراهم کردن وبسایتهای اینترنتی و پایگاههای اطلاعاتی،کتابخانهها را به یک محیط مجازی و دیجیتالی جهت تبادل اطلاعات تبدیل کرده است که نقش آموزشی آنان بیش از پیش در این محیط نمایان میشود.با توجه به شیوع فراگیر بیماری کوید 19 در سراسر جهان و کاهش امکان حضور در محیط کتابخانه و نیاز بیش از پیش به استفاده از امکانات برخط،در این مقاله پس از بررسی جوانب مختلف کتابخانههای مجازی مساله یادگیری الکترونیکی و نقش کتابخانههای مجازی در این آموزش مورد بررسی قرار میگیرد.
ارسال نظر در مورد این مقاله